* | יאיר אסולין

וְהַיָּמִים מוֹשְׁכִים אָחוֹרָה כְּמוֹ הָיוּ
הַיָּמִים הָאַחֲרוֹנִים. וּמַשֶּׁהוּ בָּאֲוִיר דָּחוּס.
עוֹשֶׂה לְהִתְבּוֹנֵן. וְהַזְּמַן כְּמוֹ כְּדֵי לְהַכְעִיס,
שְׁנִיָּה אַחֲרֵי שְׁנִיָּה, כְּמוֹ טִפּוֹת מַיִם בַּכִּיּוֹר.
וְהָרְחוֹב כְּמוֹ כְּדֵי לְהַזְכִּיר.
מֵאַיִן בָּאתָ. וּמִסְּבִיבְךָ מָקוֹם.
אֲנָשִׁים. וּמִסְּבִיבְךָ יֵצֶר רַע. רַע מְאוֹד.
וּמִלִּים רֵיקוֹת. כְּמוֹ זוּג אֶצְבָּעוֹת
אֶל תּוֹךְ הַפֶּה. לְעוֹדֵד הֲקָאָה.
וְלִכְאוֹרָה הַזְּמַנִּים קָשִׁים. וְלִכְאוֹרָה
שֶׁקֶט. הַדֶּרֶךְ בְּרוּרָה. הַנּוֹף
מֵהַר הַצּוֹפִים הוּא הַיָּפֶה בְּיוֹתֵר. וְלִכְאוֹרָה אַבְרָהָם
אָבִינוּ, עַל גַּב הָהָר, מוֹלִיךְ יֶלֶד לִשְׁחִיטָה. וְלִכְאוֹרָה
חֶסֶד. וְלִכְאוֹרָה דִּין. וְהַזְּמַן כְּמוֹ כְּדֵי
לְהַכְעִיס וְהָרְחוֹב כְּמוֹ כְּדֵי לְהַזְכִּיר. וְהַזֵּעָה
כְּמוֹ כְּדֵי לוֹמַר: מֵעָפָר
בָּאתָ. לֹא תּוּכַל לִבְרֹחַ. וְהַחֶנֶק עוֹמֵד. וְצִלְצוּל טֶלֶפוֹן
וּצְפִירַת מְכוֹנִיּוֹת וְשִׁיר שֶׁשָּׁמַעְתָּ כְּשֶׁהָיִיתָ. וְזָקֵן
שׁוֹאֵל אִם הִשְׁתַּגַּעְתָּ. וְאִשָּׁה. "כֶּסֶף לְשַׁבָּת". וְתִינוֹק
בּוֹכֶה בַּיָּדַיִם. וְזֵעָה כְּמוֹ כְּדֵי לוֹמַר. וְדֶגֶל
יִשְׂרָאֵל כְּמוֹ גְּלִימָה: הֲכִי רָחוֹק שֶׁאֶפְשָׁר.
וְיַלְדָּה מְעִזָּה פָּנִים. וְאִשָּׁה
חוֹשֶׂפֶת שָׁרְשֵׁי שֵׂעָר לְבָנִים.
וְאַבְרָהָם אָבִינוּ. וְחֶסֶד, דִּין, רַחֲמִים. וְיֵצֶר רַע.
רַע מְאוֹד. מוֹשֵׁךְ עֵינַיִם. וְיֵצֶר טוֹב.
וְהַנּוֹף מֵהַר הַצּוֹפִים. וּפַעַם הִיא אָמְרָה
לְךָ. וּפַעַם אַתָּה אָמַרְתָּ לָהּ. וְיָדַעְתָּ שֶׁיָּבוֹאוּ זְמַנִּים
אֲחֵרִים. וְיָדַעְתָּ שֶׁהַלֵּב הוֹלֵךְ. וְגֶשֶׁם שֶׁל מַאי שׁוֹטֵף אֶת הַכֹּל.
סוֹפוֹ שֶׁל אָדָם זוֹעֵק לוֹ, מִתּוֹךְ זֶה שֶׁהוֹלֵךְ עַל יָדוֹ.

מאי. ירושלים. תשע"ד

פורסם במוסף 'שבת', 'מקור ראשון', ו כסלו תשע"ה, 28.11.2014

פורסם ב-28 בנובמבר 2014,ב-גיליון ויצא תשע"ה - 903, שירים. סמן בסימניה את קישור ישיר. תגובה אחת.

  1. עצה טובה איך להציל כלל ישראל? הירושלמי מביא במסכת פאה, שיוסף הצדיק, הוכיח את האחים שהם מסתכלים בבנות הארץ, אמר להם מה אתה מסתכלים? אמרו לו "לנו זה לא מזיק". אבל יוסף שהי' קדוש אמיתי טען, שאפילו אם אדם הוא קדוש וטהור וחושב שההסתכלות לא מזיקה לו אעפ"כ אסור לו להסתכל! כי עצם הראיה היא כן מזיקה לו אע"פ שהוא לא מרגיש ההזק מיד.

    על זה מסביר ר' נתן ז"ל למה זה מזיק כל כך, משום שמהעינים של כל יהודי (גברים ונשים וילדים) יוצאים כאלה אורות חזקים, כאלה אורות נפלאים, כל החיות של האדם עובר דרך העיניים, אדם מעביר את כל החיות שלו, את כל הנשמה שלו, את כל הנפש שלו הכול הוא מעביר לאלה שהוא מסתכל עליהם, כי עצם ההסתכלות, עצם הראיה עצמה מעבירה כוחות, מעבירה חיות, כי האדם מלא תורה מלא תפילה מלא אלוקות, אבל כשמסתכלים על הקליפות, על בנות ונשים, על חרדקי"ם, על הרשעים, על הציונים, על הגויים, אז מעבירים להם את חיות וכח של קדושה, פשוט הוא מפסיד הקדושה שלו. וזה מה שהוכיח יוסף את האחים ומר להם: "נכון שלכם הראיה לא כ"כ מזיקה, אבל אתם שבטי ק-ה קדושי עליון, ובעצם רק בהסתכלות עצמה אתם מעבירים כוחות לסיטרא אחרא, כוחות לטומאה, ולכן אסור לכם להסתכל, וכ"ש לנו לדור חלש אם הרבה נסיונות שאנחנו צריכים ללחום "24 שעה כל יום" נגד היצר הרע, המפתה אותנו להסתכל בדברים האסורים.

    אדם שפותח את העיניים, לא משנה גבר או אשה, שהולך עם עיניים פתוחות ברחוב וכו' , אז ח"ו כל התורה שהוא לומד והמצות שעושה הולך לקליפות לסיטרא אחרא, התורה הולכת לאויבים, לרשעים, הכל הולך אליהם, הכל הולך למסינרים ומשמדים, הוא מחייה אותם! הוא נותן להם את הכח לרדוף אותנו! כי החיות שלהם ממך עובר להם, להחיות שלהם, לכח שלהם, זה בא ממה שלמדת תורה! למשל אם למדת 10 שעות ואמרת ששים ריבוא אותיות, עכשיו ע"י שהסתכלת וראית דברים אסורים, אתה החיית את כל הקליפות! כל ששים ריבוא האותיות עברו אליהם! אם לא היית מסתכל עליהם לא היה להם שום כח וחיות ולא היה לך הנסיונות להתגבר בקדושה כגון שמירת הברית שמירת העינים והמחשבה (הידים ידי עשו).

    אבל בצד הטוב: אם אדם יצא לרחוב בשמירת עיניים, בקדושה מלאה, אז הוא יעלה את כל הניצוצות שנמצאים בקליפות לצד הטוב! אדם שסגר את העין הוא שרף את כל הקליפות! בכל קליפה יש ניצוץ קדוש, ברגע שאדם עבר ברחוב בשמירת עיניים הניצוץ השתחרר לצד הטוב שלו.

    הניצוץ הקדוש שבתוך הקליפה הוא נמצא בבית הסוהר! וצועק אליך "אל תסתכל!, אחי רחם עלי! אל תסתכל עלי שחרר אותי! משום שכשאתה מסתכל על האשה וכדומה וכו' אתה קובר אותי! אתה קושר אותי עם עוד כבלים לצד הרע" והניצוץ מתחנן לכל בן אדם "אחי רחם עלי, שחרר אותי מבית הסוהר, אם תתגבר ולא תסתכל עכשיו, כשהייצר בוער בקרבך אתה תביא את הגאולה!!! עד עכשיו אף אחד לא גאל אותי ולא תיקן אותי, רחם עלי תוציא אותי עכשיו מהמאסר שלי, איך? רק אל תסתכל! כל אחד צריך לזכור שבפעם אחת שאתה לא מסתכל אתה מפיל את האין סוף חומות ואת האין סוף קליפות שסובבים אותי וכך בא הישועה".

    בני אדם בדור חלש שלנו, שהם רק בשר ודם צריכים מסירות נפש אדירה לשמור את העיניים, ברגע שהולכים בשווקים וברחובות יש להם ניסיונות נוראים, וע"י ששומרים את העיניים מעלים ומתקנים את כל הניצוצות שנמצאים שם.

    כשאדם מחליט למסור את עצמו לד' יתברך, הוא מיד מקבל רוח של עוז וגבורה אז הוא יכול ע"י הרוח הזאת לעשות מלחמות אדירות ולנצח את כל הרשעים, את כל המתיוונים, ולהביא את הגאולה כמו שזכתה חנה ע"י האור של חנוכה הורידה את נשמת משיח. "חנוכה" חנה-כו', חנה מסרה את הנפש בשביל ד' יתברך, היא עשתה הכול רק בשביל ד', ביקשה בן רק בשביל ד'. והיום למסור את הנפש זה פשוט דבר אחד, דהיינו לשבת וללמוד תורה הקדושה המגינה עלינו! היום למסור את הנפש זה לא לעשות מלחמה עם אף אחד, היום למסור את הנפש זה פשוט לשבת וללמוד ולהכניס את הראש בתורה הקדושה, בגמרא הקדושה וספרי מוסר וחסידות.

    מורי ורבותי אחי ורעי: לא לחינם יוסף הצדיק זכה להיות אחד ומיוחד. במה זכה למדרגה הזאת להיכלל בקדושת האבות ולצרף ב' שבטים למניין בני יעקב? כל המדרגה הזאת בזכות שעמד על המשמר, לא נכנע, והתרחק מהעבירה בכל מה שיכל להתרחק, ובזכות זה יוסף הצדיק זכה לגדולתו הנצחית. כתוב 'ויוסף הוא המשביר' – מכאן למדים על פי המקובלים, שאם בן אדם חס ושלום אין לו פרנסה, זה מתוך שפוגם במידת הברית, כי מידת 'ויוסף הוא המשביר' קשורה לפרנסה. וכדאיתא בגמרא, קשה פרנסתו של אדם כקריעת ים סוף וקשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף, שהכל קשור במידת היסוד. והדרך להצליח כבחינת יוסף: 'וינס ויצא החוצה'.

    כל אחד ימצא בדברים אלו חיזוק להתמיד בשמירת כל דבר שבקדושה ובפרט בשמירת בריתו של אברהם אבינו. הדור שלנו הוא דור פרוץ ביותר, לאחרונה התוודעתי במספר מקרים, בהם אנשים בני תורה, אברכים, יראי שמים, יושבים ועוסקים בתורה, נכשלים בכל מיני מכשלות שיש. ראוי שנגדור עצמינו בשגרת היום יום כדי שנביא על עצמינו הנהגה מיוחדת מאת הקב"ה שישמור עלינו מנפילות בעצת היצר.

    יה"ר שעל ידי קיום מצווה זו של שמירת עינים יזרז הקב"ה את ביאת המשיח והוא יכניע כל סוגי החמריות הזדון והרשע, התאוות הבהמיות, והקושיות והשכחה בתורה, ונהיה כולנו טהורים וקדושים, ונזכה לקבל פני משיח בקרוב מתוך תשובה שלמה.
    .

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: